CRM en Selecteren
CRM staat voor Customer Relationship Management. Vrij vertaald staat CRM voor het managen van de klantrelatie. Klanten zijn voor organisaties van levensbelang. Zonder klanten heeft een organisatie (zelfs de meeste non-profit organisaties) geen enkel bestaansrecht. Een organisatie dient dus een bepaalde toegevoegde waarde te leveren, waardoor zij nieuwe klanten werft, bestaande klanten behoudt en het liefst ook nog nieuwe producten en diensten verkoopt, waardoor de klant voor de organisatie nog waardevoller wordt. In deze cursus richten we ons zowel op waar de CRM methodiek voor staat, als op welke software applicaties een ondersteuning bieden voor bepaalde commerciƫle vraagstukken /procesverbeteringen. In de lessen leer je hoe commerciƫle processen met behulp van technologie slimmer ingericht kunnen worden. Ook leer je hoe je een pakketselectie, vanaf het opzetten van een business case, via eisen en wensen tot een gedegen selectie, uitvoert. Iedere week krijg je een theorieles en een practicum. Tijdens het practicum ga je met de CRM software van marktleider Salesforce.com aan de slag.